Jeesus Missio

Ja Hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille”, Mark. 16:15…"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä”, Joh. 3:16…Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä . Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mita minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti”, Matt. 28:18-20.  

Hyviä verkkosivuja kristinuskosta: www.tv7.fi / www.wayofthemaster.com

JEESUS RAKASTAA SINUA!
Jumala itse tuli meille ihmisille 2000 vuotta sitten Jeesuksen Kristuksen kautta. Jeesus rakastaa ja välittää sinusta enemmän kuin kukaan muu koskaan on tehnyt. Hänen rakkautensa ei koskaan epäonnistu. Ihmiset pettää, mutta ei Jeesus, ja Hän huolehtii sinusta ja elämästäsi jos annat Hänen tehdä niin.

Jeesuksen tehtävä oli Pelastaa menetetty ihmiskuntaa. Kaikki ihmiset ovat kääntyneet pois Jumalasta ja ovat kapinassa Luojaansa kohti. Sen takia on Synti valloittanut ihmissielun; Historiankirjamme, jokainen Sanomalehti tänään ja jokainen Henkilökohtainen elämä näyttää selvästi synnin hirvittävää tuhovoimaa. Kuka meistä ei ole itsekäs, tai valehtellut ja panetellut, kohdellut toista ihmistä huonosti, ollut rakkaudeton ja niin edelleen?

Mutta Hyvät Uutiset on, Jumalan armo ja rakkaus sinulle ja minulle on, että Jeesus Kristus Ristillä kärsi ja kuoli syntiemme puolesta. Hän otti kaikki syntimme päällensä ja meni hautaan niiden kanssa, synnit on poistettu, ja Jumala valitsee että ei edes muista mitään niistä, synnit ovat hävitetty ikuisesti, siis, jos otat vastaan Jeesuksen ja Pelastuksen...

Jeesus otti itse Rangaistuksen meidän syntiemme puolesta niin kuin Raamattu sanoo (Jes.53). Jos teemme rikoksen yhteiskunnassa, esimerkiksi varastaa auton, pahoinpitely, tehdä huiputusta ja niin edelleen, siitä tulee oikeudenkäynti, tuomioistuin ja Rangaistus. Tätä kutsutaan oikeudenmukaisuutta, ja siten säilytetään yhteiskuntaamme. Mutta Jumala on ikuisen Totuuden ja ikuisen Oikeudenmukaisuuden takaaja ja varmistus, niin että Hänen Valtakunta säilyy ikuisesti.

Jumalan Tuomioistuin on tosi asia jokaiselle ihmiselle, Tilinteon päivä tulee kaikille. Mutta jos käännyt Jumalaan, ja otat vastaan Jeesuksen ja hänen Pelastuksensa tulet Vapautetuksi ja olet Armahdettu...Sinä olet Anteeksiannettu ja Armahdettu koska Jeesus otti sinun Rangaistuksen sinun sijasta, sinun puolesta! Tämä on Jumalan valtava rakkaus ja armo sinulle!

Raamattu puhuu paljon Jeesuksen Pelastuksesta, esimerkiksi: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, että joka häneen uskoo ei menehtyisi, vaan saisi iankaikkisen elämän" (Joh 3: 16).
Jeesus sanoo: "Minä olen tie ja totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani "(Joh 14: 6).
Ja Jesus Raamatussa sanoo myös: "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumia". Jos uskot Jeesukseen saat siis iankaikkisen elämän Taivaassa, ja et mene ikuiseen kadotukseen.

Ja, tämä Pelastus on vapaa Armolahja Jumalalta sinulle, et voi ansaita Pelastusta ja Taivaaseen pääsyä, sen voi ainoastaan ottaa vastaan uskossa. Voit antaa miljoonia köyhille (joka on hyvä tehdä) ja tehdä paljon hyviä tekoja, mutta se ei anna sinulle taivaallisen lipun...Tutkimus osoittaa, että ihminen tekee syntiä noin 100 000 kertaa elinaikanaan, mutta jos on vain yksi ainoa synti, yksi pieni valhe tai itsekäs teko niin Taivaan portti on suljettu, Miksi? Koska Taivas on täydellinen paikka jossa on vain hyvyyttä, oikeutta ja totuutta, se on pyhä paikka jossa ei ole syntiä. Mutta Jeesus otti siis kaikki sinun ja minun syntimme Ristillä ja meni hautaan niiden kanssa...

Kuitenkin on kysymys Sydämmen valinnasta, missä sinä käännyt Jumalaan ja Valitset ottaa vastaan Jeesuksen sinun Herrana ja Vapahtajana. Pelastuksen vastaanottaminen ei ole vaikeata, se on sydämmen antautuminen jossa pyydät syntiesi anteeksiantoa ja jossa tunnustat uskosi Jeesukseen ja siihen mitä Hän on tehnyt Ristillä, tunnustat Hänet olevan sinun Herra ja Vapahtaja.
Raamattu sanoo, että meidän täytyy suullamme Tunnustaa ja sydämessämme Uskoa, niin me pelastumme. Jos haluat kääntyä Jumalan puoleen ja ottaa vastaan Jumalan armolahjan Jeesuksen Pelastus, niin voit nyt rukoilla "Pelastusrukouksen" missä otat vastaan Jeesuksen ja Pelastuksen, syntiesi anteeksiannon ja ikuisen elämän Taivaassa.

Tämä Pelastusrukous merkitsee siis että luovutat elämäsi Jumalalle ja että Jeesus on sinun Herrasi ja Vapahtajasi, että haluat kääntyä Jumalan puoleen ja seurata Jeesusta elämässäsi. Jos haluat, rukoile nyt äännekkäästi ja sydämmestäsi Jumalalle, voit rukoilla omilla sanoilla, mutta tämä on hyvä apu:

"Isä Jumala...minä käännyn Sinun puoleen...Vastaanotan Pelastuksen Jeesuksen Kristuksen kautta...Rakas Herra Jeesus, tule sydämeeni...Anna anteeksi syntini...Puhdista ja vapauta minut...Teen parannusta ja käännyn pois synnistä ja pahuudesta...Kiitos Jeesus että kuolit syntieni puolesta ja otit minun rangaistuksen puolestani...Kiitos syntieni anteeksiannosta...minä uskon Sinuun...ja hyväksyn sinut Jeesuksen Herranani ja Vapahtajanani...Uskon että olet noussut ylös kuolleista...Ja että minä saan nyt iankaikkiseen elämään Taivaassa...Täytä minut läsnäolollasi Pyhässä Hengessä... Sinun rauhalla ja ilolla...Rukoilen Jeesuksen nimessä, Aamen

HERÄTYSTÄ vuonna 2020, joo kyllä! - mutta miten?

Olen lukenut herätyshistoriaa, kuinka helluntaiherätys ja kansankirkon herätysliikkeet syntyivät. Ne olivat niitä aikoja, jolloin viimeksi ihmismassat tulivat uskoon Pohjolan maissa.

Olen myös lukenut paljon nykyajan herätyksistä Kiinassa, Afrikassa, Etelä-Amerikassa ja niin sanotusta Pensacolan herätyksestä. Se, mikä ilahduttaa on se tosiasia että sanan saarna, itse sanoma ja kristillinen elämä ovat samanlaisia nykyajan ja historiallisen herätyksen keskellä!

Viimeisinä 20-30 vuotena on Pohjoismaissa julistettu ainakin osa evankeliumia saarnastuolista, mutta ei koko evankeliumia. Tilanne voi olla sellainen, että sinä haluat herätystä ja ihmismassojen pelastusta. Sinä kokeilet viittä tai kymmentä erilaista tapaa toteuttaa sitä. Menee yksi vuosi, menee kaksi ja yhtäkkiä 10 tai 25, ehkä 35 vuotta, eikä vieläkään herätystä. Ei edes mummi tai pikkusisko välitä tulla uskovaiseksi...Ehkä muutama henkilö tulee "pikkuisen uskovaiseksi", sillä tavalla puoleksi vaan, toinen jalka maailmassa -uskovaiseksi.

Kun sinä leivot pullia tarvitset pulla-reseptin, siis valmistusohjeen. Yrität siis leipoa pullia. Mutta ehkä et käytäkään pulla-reseptiä vaan yrität kalakukko-reseptillä ja perunamuusi-reseptillä ja ehkä käytät muutamaa pulla-reseptiin kuuluvaa ainestakin, mutta jätät pois kaksi-kolme tärkeää ainesosaa. Sitten innostuneena aukaiset uunin luukun ja toivot näkeväsi pullia ja huomaatkin että siellä on se sama "musta mäskä" mikä siellä on ollut viimeiset 35 vuotta! Jos haluat herätystä omassa elämässäsi ja muiden elämässä, sinun tulee käyttää sitä samaa herätys-reseptiä kuin kansankirkon herätysliikkeiden piirissä on käytetty tai helluntaiherätyksen ihmiset ovat käyttäneet. Yleensäkin samaa reseptiä jota herätyksen ihmiset tänään käyttävät.

Nyt luen teille, mitä meidän suurten kristillisten seurakuntien perustajat sanoivat, miten he saarnasivat ja miten elivät. Lainaan ensin T.B.Barratia, Pohjoismaitten helluntailaista apostolia hänen kirjastaan "Helluntaiherätys ja peruskristillisyys", sivu 166-169: "Pyhä Henki tulee meidän sisimmässämme henkilöksi, joka täyttää koko meidän olemuksemme - ruumiin, sielun ja hengen - niin kuin veri virtaa meidän ruumiissamme tai niin kuin palava hehku täyttää jokaisen atomin raudan palasessa, joka on ollut tulessa tarpeeksi kauan... Kun Auttaja tulee, tuntee oman kelvottomuutensa ja mitättömyytensä syvemmin kuin koskaan ennen. Joku on sanonut, että ne, jotka ottavat vastaan Hengen kasteen, menettävät vanhan luontonsa niin, että eivät koskaan enää ole samoja ihmisiä kuin ennen olivat... He sanovat nyt samoin kuin Paavali: Minä olen ristiinnaulittu Kristuksen kanssa. En enää elä minä, vaan Kristus elää minussa... He ovat menettäneet vanhan halun lihan tekoihin".

Luemme seuraavaksi kirjasta "Helluntaiherätys, sen synty ja alkukehitys". Kirjailija on Arthur Sundstedt, sivu 74: "Lehdessä The Apostolic Faith, sen ensimmäisessä numerossa helluntailaiset toivat esiin sen ohjelman, joka oli oleva heidän toimintansa perustana. He tekivät työtä uudistaakseen sen uskon, joka kerran oli annettu pyhille. Se merkitsi palaamista alkulähteille, vanhan ajan uskoon ja lähetystyöhön, jota toteutettiin telttalähetystyönä, ulkolähetyksenä, katu- ja vankilalähetystyönä ja tämä kaikki toteutettuna hengen yhteydessä. Saarnojen ydinsisältö oli: Todellinen Parannus, Oikea Mielenmuutos ja Synnintunnustus ja sydämen halu Jättää Syntielämä, välien Selvittäminen lähimmäisten kanssa, sydämen puhdistuminen Jeesuksen Veren voimasta, Vanhurskaus Armosta, Pyhitys, Raamatullinen Pyhän Hengen kaste, jolloin saadaan kielillä puhumisen lahja, myös Ihmeparantuminen Uskon kautta ja Jeesuksen Takaisin tulon odotus."

Vielä samasta kirjasta, sivu 55: "Silminnäkijöiden mukaan kokoukset olivat tällaisia: Aloitettiin yhteisellä laululla, sitten joku luki kappaleen raamatusta, Roberts (eli saarnaaja Evan Roberts) astui esille puhumaan. Hänen silmänsä täyttyivät kyynelistä, kun hän puhui Kristuksen rististä, verestä, joka siellä vuoti meidän puolestamme, ja siitä rakkaudesta, joka sieltä säteilee meille. Antakaa tämän rakkauden voiman valloittaa teidät. Henki kehottaa teitä siihen. Hän toimii teidän keskellänne, mutta oletteko tulleet kastetuiksi Pyhällä Hengellä? Pyhän Hengen saamiseksi on neljä ehtoa: 1) vanha elämä täytyy jättää. Onko elämässäsi syntiä, jota ei ole tunnustettu Herralle? Siinä tapauksessa mene polvillesi. 2) Onko jumalasuhteessasi jotakin epäselvää, josta et ole tietoinen, onko se hyvä vai paha? Selvitä se, sellaista ei saa olla. 3) Tottele Pyhää Henkeä viivyttelemättä, ilman epäuskoa 4) Tunnusta Kristusta julkisesti ihmisille!"

"Jeesus on sama eilen, tänään ja ikuisesti". Herätyksen resepti on sama eilen, tänään ja ikuisesti. Mikä siis on herätyksen resepti? Miten sinä tulet herätykseen? Miten saadaan ihmiset sisälle pelastukseen?

Herätyksen resepti on:

1) Tulla täytetyiksi Pyhällä Hengellä niin että Hän saa valloittaa meidät kokonaan niin kuin T.B. Barrat sanoi: "niin kuin veri virtaa meidän ruumiissamme tai niin kuin palava hehku täyttää jokaisen atomin raudan palasessa, joka on ollut tulessa tarpeeksi kauan..." Siis Pyhän Hengen ja Jumalan tuli meidän sisimmässämme. Miten täytyt Pyhällä Hengellä? Janoa koko sydämestäsi Herraa Jeesusta. Luetaan raamattua:
"Juhlan suurena päätöspäivänä Jeesus nousi puhumaan ja huusi kovalla äänellä: "Jos jonkun on Jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon! Joka Uskoo minuun, 'hänen sisimmästään kumpuavat elävän veden virrat', niin kuin kirjoituksissa sanotaan." Tällä Jeesus tarkoitti Henkeä, jonka häneen uskovat tulisivat saamaan. Vielä ei Henki ollut tullut, koska Jeesusta ei vielä ollut kirkastettu" (Joh.7:37-39).
Ja luetaan vielä Ensimmäista Johanneksen kirjaa 2:15:
"Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa".

2) Pyhitys. Et voi pysyä täynnä Pyhää Henkeä ja Jumalan tulta ilman pyhitystä. Herran tie on kapea, mutta täynnä ihanuutta ja kirkkautta. Mikä oli helluntaiherätyksen julistuksen pääsisältö? Luetaan taas: "todellinen Parannus, oikea Mielenmuutos ja Synnintunnustus ja sydämen halu Jättää syntielämä, välien Selvittäminen lähimmäisten kanssa, sydämen Puhdistuminen Jeesuksen veren voimasta, vanhurskaus armosta, Pyhitys, raamatullinen Pyhän Hengen kaste...".

Mitkä olivat ne neljä asiaa jotka olivat ehtona Pyhän Hengen saamiselle, niinkuin Roberts sanoi? Luimme niistä Herätys-kirjasta, luetaan uudelleen: "Antakaa tämän rakkauden voiman valloittaa teidät. Henki kehottaa teitä siihen. Hän toimii teidän keskellänne, mutta oletteko tulleet kastetuiksi Pyhällä Hengellä? Pyhän Hengen saamiseksi on neljä ehtoa:
1) vanha elämä täytyy jättää. Onko elämässäsi syntiä, jota ei ole tunnustettu Herralle? Siinä tapauksessa mene polvillesi.
2) Onko jumalasuhteessasi jotakin epäselvää, josta et ole tietoinen, onko se hyvä vai paha? Selvitä se, sellaista ei saa olla.
3) Tottele Pyhää Henkeä viivyttelemättä, ilman epäuskoa
4) Tunnusta Kristusta julkisesti ihmisille!"

1 Joh.1:9: "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä".

Tämä on herätyksen resepti, yksinkertainen ja helppo. Näin tekivät herätyksen ihmiset ennen, näin tekevät Kiinan tai Etelä-Amerikan herätyksen ihmiset.

Me julistajat voimme antaa teille ainoastaan sen kaikista tärkeimmän mitä tarvitsette. Meidän kauttamme saatte tiedon. Pastori tai julistaja ei ole sinun Jumala-janosi tyydyttäjä. Nämä asiat ovat sinun omassa vallassasi ja sinun tulee ne hoitaa kuntoon. Pastori tai saarnamies voi vain antaa sinulle tiedon, mitä pitäisi tehdä. Tekeminen on sinun asiasi.

Joo, kyllä pastori tai julistaja voi myös välittää Jumalan voiman sinulle, mutta se ei riitä. Suurin osa tekemisestä kuuluu sinulle. Pastori tai julistaja ei voi elää sinun elämääsi, asua kotonasi ja olla mukana joka paikassa rukoilemassa ja pitää kättään sinun pääsi päällä, että Herran voima tulisi sinulle joka hetki. Pastori tai julistaja voi auttaa sinua hengelliseen läpimurtoon ja auttaa sinua pysymään kirkkauden tiellä, kun hän jatkaa evankeliumin totuuksien saarnaamista sinulle ja rukoilemista puolestasi. Mutta arkipäivän elämässä sinun on itse käytettävä herätyksen reseptiä.
Teen sinulle nyt kysymyksen: mitä sinä haluat?

Jos haluat sitä samaa, jota herätyksen ihmiset ovat ennen vanhaan halunneet ja sitä samaa jota nykyajan herätysihmiset haluavat, silloin sinun on käytettävä herätyksen reseptiä eli valmistusohjetta. Ei huomenna tai ylihuomenna, vaan nyt. Nyt on Taivasten Valtakunta tullut lähelle, niin kuin Jeesus sanoi (Luuk.10:9).
Kun olen pitämässä kokouksia haluan tässä vaiheessa aina kutsua ihmisiä esille ja rukoilla heidän puolestaan kätten päälle panemisen kautta. Se tekee heille hyvää. Jos sydämesi on avoin Herralle ja tulet nälkäisenä, uskoen Raamatun lupauksiin ja Jumalan totuuteen, silloin Herra koskettaa sinua, siunaa sinua, täyttää sinut Hänen Pyhällä Hengellä ja voimalla. Ja mitä teet sitten, kun tulet kotiin? Otatko Raamattusi esille vai otatko tv:n kaukosäätimen käteesi? Notkistuvatko polvesi rukousasentoon vai käytätkö niitä urheilukentällä? Ja niin edelleen. Asia on sinun käsissäsi rakas ystävä.

Herra Jeesus rakastaa sinua ja haluaa antaa sinulle parasta, ei maailman parasta, vaan Hänen parastaan. Aito Herätys tuottaa Jumalan voimaa ja iloa, sitä Jumalan elämää ja rakkautta jonka hän on luvannut sinulle. Herätys tuottaa Pelastusta ihmisille sinun elämässäsi ja seurakuntaasi. Sinä valitset mitä reseptiä käytät, nyt tiedät reseptin herätykseen, ole siunattu Kristuksessa,
Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä (Jaak.4:8),
Aamen.

peteranettek copyright 2024
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång